Musamaailman mietteitä – kuukauden artisti: Jannika B

Kuva: Ville Juurikkala

Kuva: Ville Juurikkala

1. Esittele itsesi ja kerro lyhyesti muusikon urastasi.

Minä olen Jannika B – laulaja, lauluntekijä ja nykyään täysipäiväinen muusikkoyrittäjä. Olen elättänyt itseäni muusikkona vasta pari vuotta. Sitä ennen musiikki oli minulle pelkästään intohimo ja harrastus, johon kuului lähinnä suihkussa laulamista ja tekstien raapustamista päiväkirjaan.

Vuonna 2010 tajusin, että intohimo voi olla hyvä bisnes ja siitä se ajatus lähti. Minun matkaani kohti unelmaani on voinut seurata, kohta neljän vuoden ajan, blogistani www.jannikab.com.

2. Käytätkö säännöllisesti kotikaupunkisi kirjastopalveluja?

Valitettavan vähän tulee käytettyä kirjastopalveluja, muuta kuin opiskelutarkoitukseen. Ostan paljon kirjoja.

3. Mikä on mieleenpainuvin konsertti jota olet ollut katsomassa?

Niitä on monia, mutta elämäni ensimmäinen The Sounds keikka on jäänyt vahvasti mieleen. Vuosi oli 2002 ja paikkana oli Turun joku klubi, johon laskeuduttiin portaat alas. En kirveelläkään muista mikä paikan nimi oli mutta sen muistan, että sisälle maksoi 5€ ja jännitin kovasti sitä pääsenkö sisälle, koska olin silloin vielä alaikäinen.

Olin rakastunut Living in America– levyyn. Keikalla ei ollut hirveästi jengiä mutta minä olin keikasta hurmioitunut. Ihastelin Maja Ivarssonia. Hän oli todella ronski, mutta kuitenkin niin naisellinen. Uskoin kaiken mitä hän lauloi ja halusin olla juuri niinkuin hän. Itsevarma ja tehdä vahvasti sitä mitä itse haluaa.

4. Mitä mieltä olet Turun ja sen lähialueiden musiikkielämästä?

Turku on erittäin hyvä Rock City! Keikat Turussa ovat yleensä rundien parhaimpia! DBTL-tapahtuma on täyttä kultaa.

5. Suosittele kolmea levyä/artistia kirjaston kokoelmista.

Jokaisen ihmisen, varsinkin nuoren pitäisi tutustua levyihin, jotka on tehty ennen vuotta 1985. Menneen vuosien levyissä on taikaa, hienoja sävellyksiä ja tunnelmaa.

Toim. Petri Kipinä

Jätä kommentti

Kategoria(t): Haastattelut, Musamaailman mietteitä - kuukauden artisti, Musasto suosittelee

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s